Tarihçe

TORKU; lezzette yeni bir başlangıç, yeni bir eşik

Torku markası, bir üretici kooperatifi olan Konya Şeker’in vizyoner bakış açısının sonucu olarak 2007 yılında ortaya çıktı. Arkasında 900 bin çiftçinin yer aldığı Konya Şeker’in şekerle başlayan çikolata çeşitlerine, bisküviye, lokuma, sert şekerlemeye, helvaya, et ve süt ürünlerine hatta dondurulmuş gıdaya kadar uzanan geniş bir ürün yelpazesini Torku markası altında üretmeye başlamasının temel iki amacı vardı. Konya Şeker, Torku markasıyla hem üretici ortaklarının refahını artırmayı hem de tüketicilere tohumundan ambalajına her adımını kontrolü altında tuttuğu yüzde 100 doğal, güvenli, kaliteli ürünler sunmayı hedefledi. Konya Şeker’de 1999 yılında Recep Konuk’un başkanlığa seçilmesiyle tarım ve sanayi entegrasyonunda sağlam adımlar atılmaya ve bu hedefe yönelik yatırımlar tek tek hayata geçmeye başladı.

İlk adım 1950’li yılların en zorlu şartlarında kurulup ülke ekonomisine yıllarca büyük bir özveriyle hizmet etmiş Konya Şeker Fabrikası’nda atıldı. Fabrika, 50 milyon dolarlık yatırımla rehabilite edildi ve üretimin verimliliği artırıldı. 2003 yılında dünyanın en modern şeker fabrikalarından biri olan Çumra Şeker Fabrikası ile birlikte toplam 11 tesisten oluşan Çumra Şeker Entegre Tesisleri’nin temeli atıldı ve bu dev yatırım 2004 yılında faaliyete girdi. Bu adımlarla Konya Şeker, iki fabrikasında Türkiye’deki toplam şeker üretiminin yüzde 22’sini gerçekleştirmeye başladı. Bu üretim gücü, yönetimin vizyoner bakışıyla birleşerek katma değerli son tüketiciye yönelik yeni ürünlerin çoğalmasını ve hepsinin tek bir çatı marka altında toplanmasını sağladı

Torku, verimliliğini artıran ve hızla büyüyen bu üretici kooperatifinin meyvesi; yüzde 100 doğal, güvenli ürünlerin çatı markası oldu.

Torku, hiç durmayan büyümenin ve ürün yelpazesinde genişlemenin hikâyesi

Konya Şeker’in tohumundan başlayarak her şeyiyle kendi ürettiği şekeri, katma değerli ürünlere dönüştürmek kararlılığı önce Çumra Şeker Entegre Tesisleri bünyesinde, Çikolata Üretim Tesisi’nin kurulmasını sağladı. Çikolata Üretim Tesisi, 2010 yılında tamamlanan yeni tesislerle birlikte dünyadaki en modern teknolojiye sahip fabrikalardan biri haline geldi. Çumra Şeker Entegre Tesisleri’nde büyüme hiç durmadı, 2012 yılında Unlu ve Şekerli Mamuller, Çikolata, Bisküvi, Kek, Gofret Üretim Tesisleri eklendi. 2013 yılında da topraksız üretimin yapıldığı modern seralar geliştirildi. Konya Şeker, Torku markalı ürünlerinde kullandığı unu, yatırımını 2016 yılında tamamladığı Un Tesisi’nde üretmeye başladı.

Konya Şeker etliye de sütlüye de karıştı

Konya Şeker, ülkemizdeki et ve süt üretiminde yaşanan sorunların çözümü için elini taşın altına koyması gerektiğine inanarak harekete geçti. Et ve sütte aracılar nedeniyle oluşan, hem üreticinin hak ettiği geliri elde edemediği hem de tüketicinin başka ülkelerle kıyaslandığında çok yüksek fiyatlar nedeniyle satın alma güçlüğü yaşadığı tabloya dur demek için kolları sıvadı, etliye de sütlüye de karışma kararı aldı.

Konya Şeker, 2011 yılında dünyanın en büyük et-süt entegre tesisi olan Panagro’nun temelini attı. ‘Tarladan Sofraya Torku Güvenilir Gıda Zinciri’ ismi verilen tedarik modeli ile faaliyet gösteren Panagro Et-Süt Entegre Gıda Kompleksi’nde süt ürünlerinin üretimine 2013 yılında başlandı. Süt ve Süt Ürünleri Tesisi, tam kapasite çalıştığında günlük 2 bin ton çiğ süt işleyebilecek bir güce sahip. Et ürünlerinde ise üretim 2014 yılında başladı. Günlük bin 200 büyük, 3 bin küçükbaş işleme kapasitesine sahip Et ve Et Ürünleri Tesisi’nde, sucuktan kavurmaya tüm şarküteri ürünlerinin yanında dondurulmuş taze ve pişmiş köfte, döner gibi işlenmiş et ürünleri ile tüm değerli taze et üretimi gerçekleştirilebiliyor. Konya Şeker, Torku markasıyla Türkiye’nin taze et tüketiminin yüzde 15’ini tek başına karşılamayı hedefliyor.

Torku ürünleri bugün şekerden çikolataya, unlu mamullerden, çikolata kaplamalı ürünlere, şekerlemeye, dondurulmuş patatesten süt ve et ürünlerine, bulgurdan meyve suyuna sirkeden şalgama kadar geniş bir yelpazede tüketicisiyle buluşmaktadır.

Konya Şeker’in gurur tablosu

Torku, 2007 yılında tüketiciye merhaba demiş yeni bir marka olmakla birlikte bir üretici kooperatifi olan Konya Şeker’in 63 yıllık birikimi üzerinde 900 bin üretici ortağın emeğiyle ortaya çıktı. Konya Şeker, tüketicilerine yüzde 100 doğal, güvenli, kaliteli ürünler sunmak için tohumundan ambalajına her adımını kontrolü altında tuttuğu büyük bir sistem oluşturdu ve ürettiği tüm ürünleri Torku çatı markası altında topladı.

Bugün tüketicilerimize anılarında kalan, çocukluklarında yemeğe doyamadıkları tüm lezzetleri Torku’da bulacakları ve kendi çocuklarıyla birlikte afiyetle tüketecekleri ürünler sunmaktan gurur ve mutluluk duyuyor.